Fashionable East 2015 - dzień 2 - First Run

sobota, 1 sierpnia 2015

Wczorajszy dzień był bardzo wyczerpujący pod każdym względem. Fashionable East Białystok 2015 to duża impreza modowa, która z dnia na dzień coraz bardziej mnie zaskakuje. Ale nie tylko o modę w niej chodzi. Dzięki temu wydarzeniu nawiązałam nowe ciekawe znajomości, zobaczyłam modelki nie tylko na wybiegu, ale też cały proces ich przygotowań na backstage’u oraz uczę się dokumentować wydarzenia za pomocą aparatu.

W piątek odbyło się aż sześć pokazów. Każdy projektant przedstawiał inny styl, jednak najbardziej w pamięć zapadły mi kolekcje Barbary Piekut MO.YA fashion, Yana Novaca & Natalii Gozdowskiej oraz Sax35th by Alicja Czarniecka. W tym poście zapraszam na relację z serii First Run

Pierwsza swoje pomysły zaprezentowała Agnieszka Popławska. Jej kolekcja „Dualizm” była inspirowana „Granicą” Zofii Nałkowskiej i została uszyta w tonacjach beżu oraz czerni. Miękkie jasne tkaniny kojarzyły się mi ze złotą polską jesienią, kiedy możemy sobie jeszcze pozwolić na wyjście w grubym swetrze, a nie w przeciwdeszczowym płaszczu. Szczególnie do gustu przypadły mi: kremowy golf, jasny trencz w złote printy oraz opływowy wiązany płaszcz. Nie podobało mi się natomiast przełamanie miękkich grubych tkanin dodatkami w formie plastikowych wstążek.














Kolekcja Serafina Andrzejaka nie była w moim stylu. Dominowały ciężkie sylwetki w kolorach czerni. Mimo tego, że modelki miały na sobie w większej części sukienki czy spódnice oraz rozpuszczone poczochrane włosy, wyglądały jak prawdziwe buntowniczki. Znakiem rozpoznawczym były ciężkie martensy z białymi wystającymi skarpetami. W oko wpadł mi jednak czarny sweter z poszerzanymi rękawami.











Kolejną kolekcją z serii First Run była kolekcja Yana Novaca & Natalii Gozdowskiej. Bardzo podobało mi się to, że wszystko ze sobą współgrało. Kreatywne stroje, chód modelek oraz muzyka, która im towarzyszyła. Można by rzec, że cała prezentacja była niezwykle egzotyczna. Uwagę przykuwały tiulowe peleryny, kolorowe wzory czy styropianowe kulki na czubkach głów modelek. Na wszystkich zebranych zrobił wrażenie mocno zabudowany, jednoczęściowy strój kąpielowy w kolorowe figury geometryczne. Nawet jeśli nie każdy będzie chciał nosić tak skrojone ubrania, to na pewno każdy je zapamięta.











 wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa

Podsumowując, trzeba pogratulować wszystkim młodym (nie wiekiem, ale doświadczeniem) projektantom, którzy zaprezentowali swoje kolekcje w serii First Run. Widać, że włożyli w nie dużo pracy oraz swojej kreatywności. Pozostaje cieszyć się nam, że polski rynek modowy wciąż się rozwija o nowych twórców.

A w następnym wpisie relacja z serii Fashion Now. Stay tuned! :)



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Stylish East © 2012 | Designed by Bubble Shooter, in collaboration with Reseller Hosting , Forum Jual Beli and Business Solutions